Lördagmorgon med Axel

Redan halv sex kom Axel (mitt barnbarn) in och väckte mig. Han ville se Nalle Puh, det är bara att kliva upp och se till att sparka igång den gamla VHS:en. Sedan smög jag mit tillbaka till sängen och sov till filmen var slut.

Igår åkte jag till Kvarsebo och la mig i solen en timme. Där vid bryggan blir det aldrig stekhett utan det blåser alltid lite behagligt. låg där en timme i brasse stolen och bara lapade sol och fantiserade om framtiden. Ja, det är ju en ny lottodragning idag så man måste ju planera.

På eftermiddagen var det dags att jogga, vilket var ett misslyckande. Jag och Veronica sprang iväg och jag såg bara ryggtavlan av henne. Kände ganska snart att det var något med baksidan av låret som inte var helt okey men envis som jag är. När jag joggat i snigelfart upp för den idotbranta backen höll bröstkorgen på att sprängas och det fanns absolut ingen energi. Så det fick bli ett varv, 2 km. Analysen säger att det var lite för varmt och dessutom för lite näring innan. Blev lite dåligt med mat under dagen. Jesper och Sally sprang också och de tyckte också att det var skapligt jobbigt.

Men vi tar nya tag men tror inte det blir idag.............
Nilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0