Min helg

Vilken skön, rolig och god helg. Ingemar och jag åkte på lördag förmiddagen till Sankt Anna skärgård. Vi tog färjan över vid Stegeborg.




Framme hos vår vän blev det direkt ut på sjön till en ö som vi varit på flera gånger. Gubbarna brukar få fisk där men inget i år. Där sitter vi några timmar dricker öl, fikar och bara koplar av.







Tillbaka till stugan där det blir mera öl, paj kräftor, bröd och ostar. Naturligvis snaps av olika sorter. Sedan fika med likörer i olika sorter. Smakade en citron likör som var för god. Mera öl.vin o.s.v.

Senare på kvällen blir det grillat med tillbehör. Vid den tidipunkten har jag faktiskt gått över till vatten, är inte lika uthållig som de andra. Naturligvis blir det chips och dipp efter det..........

Straxt efter nio på söndagsmorgonen är det frukost och det är inte som den frukost jag äter i veckorna utan här saknas inget. Faktiskt tar vi en liten promenad efter frukosten och möter då den här vännen:


Vi går ner till marinan och tittar på stora fina dyra båtar


Tillbaka för att avsluta vår helg tillsammans och det görs med våfflor, hjortronsylt med grädde.

Vad tror ni vågen säger i morgon? Ska jag överhuvudtaget ställa mig på den? Ska på kroppsanalys på eftermiddagen. Hujedamig.

Helgen avslutas med en bild från färjan nu ikväll:


MEN:
"Det ska va gott å leva annars kan det kvitta"

Nilla

Kommentarer
Postat av: Veronica

men så skönt att det inte bara är jag som slarvat...

2009-08-24 @ 07:51:44
URL: http://veronicalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0