Min pojke blir stor



I morgon (onsdag) är den dag när Jesper fyller 18 år. Vi har ju redan firat honom men imorgon ska han ha en kompisträff hemma. Så jag åker hem en stund mitt på dagen och hjälper honom med att förbereda mat. Visst är jag en curlingmamma men vill vara det. Sedan åker jag tillbaka till jobbet och efter kontorstid är det en liten vintripp med kollegor.

Spännande att få se Jesper för han klippte sig igår och Igge säger att det blev skitbra, dessutom är han nöjd själv vilket är viktigast. Får se om jag kan ta ett kort på honom. Han är inte så villig at ställa upp på kort.

Idag misade jag min morgonpromenad, vaknade en timme senare än jag borde. Som straff fick jag stanna längre på gymmet eftersom jag tävlar med Sally och Veronica på funbeat (syrrans döttrar). Naturligtvis leder jag.

Tänkte på att Veronica är så inpad av Madonnas kropp, tänk att se ut så vid 50. Nu har jag två år på mig men får jobba jävligt hårt om jag ska leva upp till det.

Nilla

Kommentarer
Postat av: Mikael Kalered-Hansson

Idag har jag fått Sally att springa 5 km uppe vid Skogspojkarna. Blött, lerigt och riktig terräng. Hon kämpade riktigt bra men fick känning i magen vid målgång. Nu kära svägerska är det din tur. Vi ses kanske i helgen bland backar, rötter och ormar.

Kram Micke

2009-08-11 @ 20:41:55
Postat av: Veronica

Jo jag ligger ju efter som fasiken på funbeat men jag får skulla på tidsbrist med tanke på två smådöttrar som kräver sitt...

2009-08-11 @ 21:58:31
URL: http://veronicalundin.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

Ja men det är lugnt jag ligger ju sist, ska väl börja nån gång och då har ni inte en chans. Hmm...

2009-08-11 @ 22:39:18
Postat av: Sally

Din förstaplats på Funbeat är inte direkt hotat. Däremot är min andraplats hotad. Jag får ta mig i kragen. Vågen var inte glad igår heller. Blir det nån jogging i helgen då? :)



Pssst, hur kort har Jesper klippt sig? Jag gillade hans långa hår. Fast jag förstår om luggen har varit jobbig för honom. ;)

2009-08-11 @ 23:02:29
URL: http://sallykalered.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0