Många funderingar

Lördag med regn och mörker men jag känner mig ändå ganska "tillfreds". Känner inga krav på någonting utan går här och donar lite, satt upp adventsgardiner i köket, har en köttfärslimpa i ugnen o.s.v.

Jag undrar varför jag vaknar vid samma tid varje natt och fick då veta att syrran också vaknar straxt före .... Varför?

Tankar jag har handlar delvis om min mamma och att hon är borta. Sorgen går liksom över i saknad. Pratar lite med mina närmaste om hur det är att vara död.

Mamma har en bestämd grav där hennes blommor blev lagda efter begravningen och eftersom det blir kremering är där inget mera än ett litet kors och de lyktor som syrran satt dit. Men för mig är det där hon är och om jag ska dit säger jag att jag ska åka till Morsan.

Hörde på radion här om dagen där det fanns en fråga om man fick välja att vara någon annan människa någon dag. Jag tänkte då att om jag fick välj det skulle jag välja någon som var död. Kan då komma tillbaka och skriva en bok om det och bli stormrik.

Dessto mera jag vet,
dessto mera frågor har jag

Nilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0