Stora Lutfiskdagen

Har idag varit hos pappa och ätit lutfisk tillsammans med syrran. Pappa äter lite dåligt nu när han är ensam men med sällskap får han i sig ordentligt.

På förmiddagen försökte jag lära min hjärna att inte tänka så mycket.......vet inte varför men något ska man pyssla med. Började med att ligga tyst och tänka 500 och sedan neråt och bara koncentrera mig på det.... det är något tröttsamt och när jag kom till 270 gav jag upp. Jag har läst någonstans att det skulle vara ett bra sätt att rensa hjärnan på, men jag vet inte.

Nä nu skulle jag försöka med riktig meditation och min make slog upp ett mantra i en bok han har. Han har gått en kurs i meditation så han kan. Nu skulle jag rabbla mantrat tyst för mig själv och inte i någon speciell takt...hmm... Om det dyker upp några tankar ska jag avbryta dem och bara tänka på mantrat.

Men vad tänker jag då: "okey inte i någon speciell takt" avbryt den tanken "Undrar var tankarna kommer ifrån" nä visst ja avbryt tanken fortsätt rabbla "men vad är klockan?" avbryt "Hur länge ska man rabbla?"  Hm.. avbryt "Varför håller jag på med det här?"

Fattar ni, det här funkar inte för mig.

Nilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0