I väntan på ICA

Kom nyss in från min morgontur och är hungrig. Min kropp kräver två kokta ägg, två frukter och en bit ost till frukost. Nu fins det bara ett ägg men jag väntar till ICA öppnar, hoppar upp på hojen, lägger i sjuans växel och trampar på.

På promenaden i morse såg jag varken rådjur eller älg men några maskar (kan man byta ut ägg mot maskar). Men det är väldigt skönt att gå på morgonen för luften känns så full av syre och det ger energi.

Dagens Hissning:
Min syster Kinna
Motivering: För att hon är min syster och för den insats hon gjorde igår hos mor och far. Pappa har bestämt med en städfirma att de ska komma och städa varje vecka och de skulle starta upp igår. När jag pratade med pappa var de en halvtimme sena och jag vet att pappa hatar att vänta. När pappa sedan ringer till dem har de glömt bort honom. Snyggt sätt att sköta en firma på. Pappa pratar med Kinna och hon hör hur stressad pappa är eftersom han känner att allt hänger på honom. Kinna åker dit och städar åt dem och de är nu nöjda och belåtna.
Undrar om städfirman kommer nästa vecka.

Hinner inte med någon dissning nu för Ica öppnar och magen skriker
Nilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0