Regnbåge och älgar



När jag pratade med Veronica och frågade henne om hon skulle med och springa fick jag till svar: Näää, jag orkar inte! Att INTE ORKA  är för mig inget giltigt skäl.Nä för om det var ett skäl hade jag inte sprungit någon gång. Som vanligt lyssnar Veronica på sin kloka moster och hon får bestämma var vi ska springa och det blir på Ramunderberget i Söderköping. Ganska mysigt spår men lite för mycket rötter och jag är rädd att vricka en fot.

Sally var bäst av oss och sprang två varv (2 km per varv). Jag sprang ett varv och Veronica en annan slinga som var 2,5 km. Jag undrade var Micke höll hus och Sally sa att: HAN ORKADE INTE! Nä du Micke, det här måste vi prata om när du bjuder mig på invigningsfest av den nya altanen på Nytorp.

När jag åkte hem från Söderköping såg jag först tre älgar och sedan en mäktig regnbåge som var helt klar och gick från horisont till horisont, mäktig.

Dagens hissning:
Veronica
Motivering: För att jag räknar henne som min plusdotter och för att hon ORKAR. Orka vara tvåbarnsmamma och samtidigt banta ner sig. Veronica tänker också på sina medmänniskor och hjälper till när det behövs.

Dagens dissning:
Vår diskmaskin:
Motivering: den varken plockar in disken själv eller ur sig själv. Finns bara en människa i det här huset som klarar det. Troligen hugger den efter resten av familjen.

Nilla

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Jag såg oxå den där regnbågen på väg till jobbet en bil hade stannat för att ta bilder på den, kanonhäftig den klaraste jag någonsin sett. Men jag såg inte till "hästens bror" älgen alltså.

Föresten vad ni är duktiga på att springa, jag kutar runt på nätterna, men det verkar inte ge någon effekt, så jag dissar nattspring.

2009-07-13 @ 03:03:09
Postat av: Veronica

Jag blir tårögd!

Nu ska jag verkligen leva upp till varför jag är hissad, ja efter semestern alltså (ja efter Puttes semester alltså)

2009-07-15 @ 19:03:52
URL: http://veronicalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0