Tillbaka till verkligheten

Så var man hemma igen. Dags att ta tag i lite vardagssysslor. En maskin med tvätt är påsatt och snart ska jag bort ill Ica och inhandla middag.

Resan har varit kanon och jag törs inte ställa mig på vågen för jag fick information om att det vanliga är att man går upp ett halvkilo vaje dag på kryssning. Tänk då att vara borta på en 14-dagarstur? Jag har iallafall varit på gymmet två gånger men dock bara en halvtimme åt gången. Gått dit på morgonen innan mat och alkohol runnit ner i halsen utan begränsning.

I Tallin fick jag min helt enormt goda honungsöl. Jag kan tänka mig åka dit av bara den anledningen. Men jag blev troligen bestulen. Skriver troligen för jag vet inte hur det gått till, följande hände:

Vi var först i ett marknadshus och köpte en keps åt Igge och en plånbok åt mig. Vi gick sedan vidare till Old Hansa och drack öl. Där tog jag upp den nya plånboken och la ner de estlänka pengar jag hade kvar, cirka 350 kronor i svenska. Vi gick sedan vidare och var på toget och jag provade hattar. Gick in i en affär vi var i förra året och köpte en glas giraff. Den betalade jag med Euro som jag hade i en annan annan plånbok.

Vidare i i en linné affär och provade där ett par byxor som var perfekta och jag bestämde mig för att dem skulle jag ha. När jag då skulle ta upp plånboken var den bort. Vi gick tillbaka till de ställen vi varit innan men ingenstans fanns den. Jag trodde att jag glömt den på bordet men Igge säger att det fanns ingen möjlighet eftersom han kollade noga när vi gick därifrån.

En nyttig läxa för mig och jag käner att jag kan ta förlusten men jag retar mig på att jag inte vet hur det gick till och synd på byxorna, men är man så slarvig får man vara utan.

Hur som helst idag måste jag jogga, någon som ska med?

Nilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0