Energi




Idag har jag tömmt gammal energi och hoppas att jag laddar upp med ny frisk. Gjorde det genom att köra ett hårt spinningpass, nästan lite väl hårt. Efteråt var jag helt yr och lite illamående men det gick över när jag tagit en knäckemacka och ett glas mjölk. Men så skönt, samtidigt som jag undrar om jag tar mig upp imorgon.

Idag hade vi en diskussion om energitjuvar. Det finns de som tar energi från andra och vi undrar:
 var gör dom av den?
Energitjuvar borde vara miljonärer om de hade förstånd om att ta vara på den energi de tar och sälja den...
Men det verkar nästan som om de som ger energi är rikare, åtminstonde är de gladare......

Idag fick jag tag i boken Nextopia. Jag har bara läst ett par sidor men känner att den här boken kommer att vara mycket intressant. Författaren har tillägnat boken till sina barn Tyra och Dante och skriver till dem så här:

Jag dör av nyfikenhet på hur er framtid kommer att se ut
Men lever i nuet för att få vara med er

Hoppas boken kan lär mig leva i nuet.

Nilla


Kommentarer
Postat av: Veronica

Den boken kanske man skulle ta o läsa!

Själv har jag umgåtts med en enrgitjuv idag!

Puss

2009-11-16 @ 21:46:59
URL: http://veronicalundin.blogg.se/
Postat av: Mona o

Spännande det där med energitjuvar, man kan ju undra...



Bra boktips, den ska läggas till i min önskelista till jul:-).



Ha det bra!

2009-11-17 @ 11:57:12
Postat av: Putte

Vet precis vad du menar, att vara chef med personalansvar gör att man (oftast) blir av med mer energi än vad man får tillbaka...har några som stjäl av mig alldeles för ofta...

2009-11-17 @ 12:46:37
Postat av: Veronica

Kollade precis Sallys komentarer och: NEJ! DU FLYTTAR INTE TILL MALMÖ!



Men du kan se till att få hem några ditflyttande!

Puss

2009-11-17 @ 16:27:00
URL: http://veronicalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0