Det finns energi



Kom nyss hem från gymmet. Jag hade tänkt att ta ett styrkepass men när jag kom dit kom jag på att det bästa spinningpasset jag vet skulle just börja. Det fanns platser kvar och jag laddade om. När jag skulle ta på mig skorna kom jag på att jag hade fel skor men det hade varit värre om jag kommit och tänkt spinna  och sedan ändrat mig för i spinning skor går det bara att spinna, möjligen steppa. När jag sedan kommer in i spinninglokalen var det inte den superduper bra toppen Anna som ledde passet. Skit, tänkte jag men bara att hoppa upp och trampa på.

Vad fel jag hade, spinninginstruktören var skitbra och jag jobbade mig stenhårt genom hela passet och kände att det var det här min kropp behövde. Jättebra musik och jag sjöng med och spann som värsta katten. Tror att jag tar styrka imorgon.

Vågen ja, hm den står kvar på hallgolvet och ska få en chans till i morgon. Den visade exakt samma som för två veckor sedan, 85 kilo och jag tänkte att det kan vara lite kvar efter lördagens vin och ost. Vet att det brukar sjunka undan men det tar några dagar.

Veronica fick en extra trisslott för att jag tänkte ha det till godo. Vilken tur eftersom mina tappra vänninor här i Nyköping inte tyckte att jag skulle vara ensam på onsdag kväll, inte heller tyckte de att jag skulle träna utan gå ut och dricka vin och äta gott var det enda alternativet. Men okey då.

Så en sak till. Hör att det finns de som tvekar att ta vaccin. Jag står fast och försöker att övertal alla som tar upp ämnet: TA SPRUTAN!

Kram till er alla

Nilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0