Inne på sista semesterveckan

Hm.....var tar tiden vägen?

Helgen som gått har verkligen gått. Madde har varit här och vi har gjort ganska mycket tillsammans. Jag hämtade henne vid tåget i fredags och skjutsadevi då Therese till Nyköping som skulle jobba. Lite tråkigt när Syrran var här men "sånt är livet" 

Gissa vems fötter som är vems:




Madde och jag kan få för oss att utmana våra kroppar och när jag på lördagen föreslog att vi skulle cykla till Nytorp tur och retur (4-5 mil) var hon med på noterna. Hon fick låna Igges cykel och hjälm av grannen. På vägen hem tröttnade hon på att vänta på sin mamma och cyklade då i förväg, vann hemfärden med sju minuter.

Kvällen hade vi (jag) bestämt skulle tillbringas i Nyköping eftersom Therse tyckte det var tråkigt att hon jobbade när Madde var här. Meningen var att vi skulle åka upp hela familjen men Jesper vår blivande "jonglerade bartender" låg hemma för han har naturligvis dragit på sig någon influensa. Men syrran och svågern följde med och vi var på Rökeriet och åt. Mums med rökta räkor och fisksoppa.

Eftersom det var karneval i Nyköping drog vi runt ett litet varv där och systrarna från åttitalet var tvugna att ge sig på den hemskaste karusellen. Vilka stollar, betala för den skräckupplevelsen (hm...var det inte bara jag som hade kontanter).




Söndagen började med ett varv i joggingspåret........nja, jag gick ett varv i snabb takt och Madde sprang två.
Här ser ni hur fort jag gick:


Här är Madde i mål:



Vi tog sedan en tur in till Hageby-centrum och Madde träffade lite vänner, vi köpte en väska åt Jesper och flanerade runt.

Kvällen tillbringades i soffan med en jättebra rulle:

"Änglavakt"

I morse gick Maddes tåg tillbaka till Malmö så nu ses vi inte förrän vi drar till Tunisien. Bara sex veckor kvar.


Nu ska här packas och förberedas för Jespers utmaning: Bartenderkursen i Malaga. Han mår nu så pass skapligt att han kan åka och flyget går i morgon från Arlanda 14,45. En liten tripp till Stockholm då imorgon.

.......Nilla.....


Kommentarer
Postat av: Veronica

Första bilden dina fötter, andra Maddes!



Om jag inte hade varit själv med barnen skulle vi ju kunnat röra på oss tillsammans på onsdag!

2010-08-09 @ 19:32:03
URL: http://veronicalundin.blogg.se/
Postat av: Veronica

Bra att du fick en promenad igår va? Du som inte trodde det!

Men det säger ju INTE att du ska låta bli motionen idag! Ut o rör på dej!! Fast det är klart, känner jag dej rätt har du väl redan gett dig iväg!?



Jag ska försöka hinna med min runda med trappor o lite jogg ikväll igen!

Puss

2010-08-11 @ 08:36:58
URL: http://veronicalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0