Bratislava för andra gången.

I torsdag var det dags att ge sig iväg på en resa som varit planerad sedan länge. Veronica min systerdotter fick resan i trettioårspresent och det fyllde hon den 28 november.

Med på resan var min två döttrar Therese och Madde, Syster Kinna med sina döttrr Sally och födelsedagsbarnet Veronica och jag.

Vi åkte till Skavsta och jag hade via nätet checkat in oss, bara gå genom säkerhetskontrollen. Hm BARA gå genom säkerhetskontrollen. Eftersom jag har peacemaker får jag alltid gå vid sidan om och jag vet vad som gäller. Veronica hade hårspej i väskan..........jajja inte så flygvan.

Men värst var ändå Therese som hade en kniv i jackan.......polispådrag. Ja det kom en polis som förklarade att detta var straffbart men han släppte henne med vissa förmaningar. Kniven var förresten en cigaretttändare som flickebarnet glömt att hon hade i jackan. Resten av resan gick therese under namnet Tessan med kniven.

På planet vet jag inte om det var någon större fart på resgänget:



Väl framme i Bratislava lyste solen på oss:



Vi tog bussen in till gamla staden där vårt hotell låg. Där hade de massagefåtöljer som vi använde flitigt 1 euro för åtta minuter.



Ut på staden för att få i oss lite mat och naturligtvis öl. Sedan bara strosa runt och titta på omgivningen.




Torsdagen var vi ganska lugna och gick till hotellet skapligt för att ladda upp för en heldag.

Vi startade dagen med shopping av skor och sedan in på varuhus och provade kläder i mängder. Upp i gamla staden för att äta lunch och dricka öl.



Vitlökssoppa



Efter lunchen drar Sally, Madde och jag på en tur, vi ville över Donau för där skulle det finnas en Galleria som vi var nyfikna på. Det shoppingcentrat hade mest dyra saker men det var ändå lite av en höjdpunkt för på tillbaka vägen var vi uppe i ett utsiktstorn och hade världens utsikt:



När vi sedan var tillbaka till våra resekamrater var de på ett glatt humör:



Hm....kanske var ölen för billig. Resten av kvällen var bara asgarv och helt galet. Tänk att den här herren vågade fram till vår bord:



På lördagen var det en del som inte var så pigga, i alla fall inte födelsedagsbarnet men tror nog att hon var nöjd med presenten.


Jag är redan sugen å en ny resa men jag köpte en jeansskjorta som jag inte kan knäppa, saknas cirka 4 cm. När jag kan stänga den får jag boka en ny nöjestripp till Bratislava.

.......Nilla......


Kommentarer
Postat av: Veronica

Superhärlig resebeskrivning! Härliga bilder o shit va lika Tessan o jag är i profil när vi sover på planet, det är bara en stor dubbelhaka som skiljer os åt...

TACK FÖR EN UNDERBAR WEEKEND!!!!!!!!!!

2010-03-29 @ 19:13:23
URL: http://veronicalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0