Check!


Under en längre tid har jag haft ett litet problem med kaffet på morgonen. När jag vaknar måste jag ha kaffe så fort som möjligt och jag laddar alltid bryggaren på kvällen. När klockan ringer på morgonen går jag upp i halvvaket tillstånd och trycker igång, tillbaka till sängen och sover lite till. När jag sedan känner doften av kaffe går jag upp och hämtar en kopp åter till sängen och njuter.

Jag har vid flertalet gånger glömt att stänga av bryggaren när jag gått hemifrån och kommit hem och känt doften av bränt kaffe. Detta har gjort att kannan har spruckit och att kaffet rinner ut på plattan......På det viset har det varit ett bra tag.

 Vilken misär va? Om jag somnat till lite har det inte funnits så många droppar kvar, utan det har runnit ut på plattan, bänken och ner på golvet..

Idag var jag och köpte en ny bryggare, längtar till en problemfri kaffekokning i morgonbitti.



..... Nilla....


Kommentarer
Postat av: Lena

Ett tips köp en timer, så slipper du ju gå upp å sätta på kaffet klart när du vaknar :)

2010-05-07 @ 07:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0