Min födelsedag

Idag är det min födelsedag, jag är nu 49 år.

Vanligen brukar jag bjuda hem folk till att fira och bjuda på mat men har i år sagt ifrån. Någon kanske undrar varför. Det finns flera anledningar till det.



1. Om ett år fyller jag halvt hundra, hur jag ska fira det har jag ännu inte bestämt.

2. De tidigare 48 år som jag fyllt har de funnits som gjort mitt liv möjligt. Nu finns inte de längre och jag har inte riktigt vant mig vid situationen. Alltid när de varit bjudna är det de som kommit först, en bra stund före utsatt tid. Idag saknar jag telefonsamtalet med ett grattis från dem.


Det var två orsaker till varför jag inte firar som brukligt, jag har flera men tänker inte tråka ut någon med resten.

Dagen har varit som vilken arbetsdag som helst, fullt ös.
Hur som helst har jag varit ute och ätit planka och druckit en halv flaska vin, blev bjuden, ja du kan gissa vem...

Igår kväll var jag och såg Classe Malmberg, en riktigt bra föreställning som man fick skratta sig igenom ända fram till sista minuterna när han blev djup.  Den djupa diskussionen Classe hade handlade bland annat om vad lycka är. Han berättade att det finns forskning på att vi människor känner lycka när vi kan, utan egen vinning, hjälpa någon annan människa. DEN TROR JAG PÅ!




...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Veronica

GRATTIS igen Älskling! <3



Classe är så söt tycker jag!

2010-10-28 @ 22:03:34
URL: http://veronicalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0