Tunisien 2010-09-19 / 2010-09-26



Vår semester i varma, sköna Tunisien är nu över och jag börjar återgå till normala livet, men i tankarna finns allt vi varit med om och gjort.
Gör här en liten reseresume.

 Tre små godingar på frukost i Bufferesturangen.


Efter en dag i solen blir en del lite grisfärgade i hyn


Vattenpipa med äpplesmak. Jag försökte röka men kan liksom inte dra ner i lungorna men det fanns de som kunde.

Varma sköna kvällar.




Det är fantastisk strand med mjukaste sand. Många roliga försäljare som fick höra att vi var allergiska, diabeterker och dessutom anorektiker. Man får ljuga för att bli av med dem.

Sally och Madde tog en joggingtur på stranden ..... men bara en gång.

Här kommer Madde i mål


Axel försöker koppla av lite ibland men inga längre stunder.

Vi fick erbjudande om att köpa små sköldpaddor. När vi förklarade att vi inte fick ta in dem i landet fick vi tipset att stoppa dem i ett tomt cigarettpaket med ett salladsblad så skulle de klara resan....Undrar om det finns de som gör så.

En förmiddag var vi på en utflykt där vi fick prova på kamelrytt. Kameler luktar illa men jag gillar att rida på dem, skönt gung.

När vi beställde utflykten fick vi en beskrivning på att vi skulle få se kameler uppträda. Hm....det var en kamel som drack coka cola, det var den showen. Sedan skulle vi få komma till en strutsfarm....hm...det var två strutsar i en hage. Jaja men jag tyckte ändå om det och skulle göra det igen bara för kamelrytten. Jo det var visseerligen inte lätt att ta sig upp men grabbarna som ledde det hela fick ta i lite så var jag uppe.



Madde, Putte, Jesper och Veronica prövade en tur ovan jord. Jag gjorde det för två år sen och tänkte först ta en tur igen men den dagen jag var "på" var det fel vind.


En stor uppblåst soffa för fyra personer som drogs efter en båt var jag ute på tillsammans med Therse, Veronica och Micke. När vi satt oss i soffan och skulle iväg fick vi se Madde brevid killen som körde. Han trivdes med hennes sällskap och passade på att bjuda ut henne på en drink, Madde sa att hon inte fick för sin mamma.



Andra bara passade på att njuta








En annan aktivitet som Therse, Madde, Veronica och Jesper provade på var som en flygande matta. Här ligger man två stycken och blir dragen av en båt och när vinden får tag ställer sig mattan på högkant och lyfter. Tjejerna tyckte den var jobbig, Jesper tyckte det var kul. Ångrar inte att jag inte provade.


Therese, Madde och Veronica var ute på en ridtur. När Therese gallopperade  i mörkret var det ett rep uppspänt och hästen slog en kullerbytta, så även hon. Kunde gått riktigt illa men hon klarade sig med sand över allt. Therse ville rida igen.....


Under tiden mödrarna red satt Axel och Havanna och underhöll varandra.



Bilder från Median, här är det billig shopping. Madde och jag köpte varsin skinnväska för 175 kronor.





På kvällarna var det minidisco, här har Axel fått upp morbror Jesper på dansgolvet.



Jesper passade på att träna sitt "flavoring" program på stranden. Tog även en tur på Jetski, tror nästan att det var höjdpunkten för honom.






Vi hade en kväll på Tunisisk Ala Cart resturang. Eftersom jag nu hade drabbas av en magbacill och inte varit hungrig och nu började få lite aptit smakade det riktigt bra. Dessutom var det skönt med en lugnare miljö. Jag tyckte det var riktigt mysigt och trevligt.



Den här mannen på bilden (Putte) och jag tänkte att eftersom vi tillhör samma yrkeskatogori att vi tillsammans skulle kunna vara kvar och styra upp en del på det här hotellet. Nu när jag ser den här bilden undrar jag om han skulle bli tagen på allvar.....



Lika snygga båda två, eller....?






Therese och Madde tog också en tur på Jetski.



Jesper kunde flyga sista dagen.



På flygplatsen på vägen hem satt Therse och Madde och gjorde miner som de fotade och sedan skrattade de själv sig nästan blå, troligen något trötta.



Sammanfattningen  av resan blir en trea av fem. Varför inte mer? Jo det är inte roligt att dra på sig magbacill vilket gör retar humöret. Det är ganska svårt att åka ett helt gäng där många viljor råder men det har gått ganska bra ändå. Hotellet vi bodde på var jag på för två år sedan och jag tyckte att det var bra mycket mera slitet nu. Men det är väll många som gått igenom sedan dess.

Hm...skulle jag åka igen?

JAAAAAA

...Nilla....


Kommentarer
Postat av: Veronica

Många härliga bilder! Jag skulle oxå åka igen! Får en treoenhalva av mej! Är så nöjde med allt det barnvänliga!



Är inte lätt att åka med 13 straka viljor, håller med. Men jag tyckte ändå det gick skapligt bra, bara Havanna ju som inte kunde hålla humöret inom sej, utan skrek ut det ver hela hotellet.

Arga tanter, där ingår inte du NEJ!

2010-09-28 @ 20:42:34
URL: http://veronicalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0