Så Mycket Sommar



I juni fyllde min äldsta 30 år och hon fick i present en resa i det blå.

I måndags var det dags att dra iväg med henne och hon kom hem till mig efter att ha jobbat några timmar på förmiddagen. Jag hade då lagt fram lillebrors MC kläder och sa till henne ta dem på sig, vilket hon lydigt gjorde. Tog några bilder och sa sedan till henne att ta av sig kläderna och hängde in dem......lurad.

Nu gick resan ner genom landet för dagens slutmål, till Malmö och lillasyster Madde.

Kvällen i Malmö blev tidig eftersom vi dagen efter hade tidig resstart, vi var bara ute och käkade.

Redan straxt efter klockan åtta lämnade vi Malmö och var nu sex i resesällskapet. Vi åkte nu till vackra Mölle för det var här som presenten fanns: en turridning på islandshästar. Från början var det meningen att jag också skulle rida men eftersom min kroppshydda inte klarar viktgränsen på nittio kilo fick jag avstå.

Men så fina hästar:










Efter ridturen som var på två och en halv timme åkte vi till ett fik som Madde hade hört talas om. Det låg långt upp i kullaberg och bilen orkade knappt ta oss upp men fint







Nu var vi bra trötta och åkte till vår boning för kommande natt. Vi hade hyrt "Bed and Breakfast"i Mölle. Det visade sig vara ett riktigt toppenval, bra gjort Madde,. Vi bodde i en lägenhet i källaren på Villa Välkommen. Här fanns det gott om plats och till och med ett bubbelbadkar. Vi hade tillgång till trädgården där vi under kvällen åt grillat och drack vin.


Efter maten, när kvällen föll på tog vi en tur ner till hamnen, cirka 100 meter. Mölle är så faantastiskt vackert och det är så mycket sommar.


 



På morgonen hämtar jag vår frukostkorg och i den fanns det: bröd, smör, ost, skinka, korv, brieost, mjukost, leverpastej, filmjölk, yoghurt, ägg m.m. Verkligen väl tilltaget och för det här boendet betalade vi 300 kronor per person.

Innan vi åkte hem var det på sin plats att se "Nimis" om man inte sett det. Syrran hade feber och ont i halsen och den turen är nog inte lämplig då. Själv ville jag egentligen gå men om jag skulle följt med de yngre brudarna hade det tagit dubbelt så lång tid och jag har ju varit där.

Men det är ganska roligt att sitta vid fiket och vänta och se på alla människor som går förbi och som inte riktigt vet vad som väntar dem. En del med flipp flopp skor, barnfamiljer med barnvagn och även en del som kanske är lite till åren.

Lika roligt är det att se när de kommer upp, en del som givit upp och inte gått ända ner eller också genomblöta av svett, törstiga och griniga.

Dessutom är miljön fulländad




Innan vi startade hemfärden hann vi med lite shopping på Höganäs Outlet, så resan blev fulländad.

Tack till er som var med
Therse (trettioåringen), Madde, Veronica, Sally och Kinna

...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Veronica

Tack själv Nilla! Jag har trots lite griniga, sura miner nån gång haft mysigt och kul!! :D Men träningsvärken sitter fortfarande i!

2011-08-05 @ 10:14:46
URL: http://tjockvawa.blogg.se/
Postat av: Veronica

Man kanske skulle testa din Fett-diet, eller? Eller ska jag göra vad jag egentligen kan bäst, VIKTVÄKTARNA?! Eller ska jag sväla mej med naturdiet, har några kvar i kylen. Eller ska jag helt enkelt skita i allt och bara bli fetare o fetare så jag får vara med i Biggest looser?! DET är min STORA fråga idag... Måste bestämma mej snart, måndag imorgon ju!

2011-08-07 @ 18:22:02
URL: http://tjockvawa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0