Typ 2 diabetes

Kan det vara så?
Att jag kan vara nära att ha/få diabetes?
Kan vara enkelt att kolla med ett litet blodprov...

Vet inte men jag har iallafall märkt att när jag håller mig strikt till LCHF kan jag sova nästan en hel natt utan att behöva gå på toaletten. Behöver annars gå, ja ibland 5 gånger, ett tecken på högt blodsocker.

Det är många som försöker tala om för mig att LCHF inte kan vara bra att det är alldeles för fet mat men jag gör som vanligt: Lyssnar inte! 

Diskussioner om att det alltid handlar om hur mycket kalorier man äter ställer jag upp på men i LCHF handlar det om att lyssna på kroppen. Eftersom jag börjar dagen med en stadig frukost med omellett gjord på två ägg och vispgrädde och ett halvt paket bacon håller jag mig mätt länge. Ibland tar jag med mig en ostbit till förmiddagskaffet men den behöver jag inte egentligen.

Förut var jag "vrålhungrig" innan lunch men nu överlever jag långt efteer vanlig lunchtid. På eftermiddagen brukar jag ta en kopp kaffe och om jag får en skvätt vispgrädde i räcker det som mellanmål.

Nu ikväll kokade jag broccoli som jag mosade och blandade i grädde och smör till en soppa och stekte 1½ korv som jag slantade upp, mums och jag blev belåten.

Idag har jag dessutom varit på gymmet och kört lite styrka. När man använder LCHF för att gå ner i vikt är inte träning något måste men jag mår bra av det och får mindre ont i ryggen, alla mår bra av fysisk aktivitet.

Nu har jag ju inte skött mig till hundra de senaste veckorna och har därför inte gått ner i vikt men jag har inte heller gått upp, men nu ska det bli ordning fram till jag ska på en liten resa (hemligt vart) och efter det blir det ordning igen.



...Nilla... 


Kommentarer
Postat av: Veronica

Vad då för resa? Vart o med vem?

Sen ja, jag tycker absolut att du ska kolla ditt blodsocker! Har väl sköterskor omkring dej hela dagarna som springer om kring med nålar o blodsocker-mätare!!! Kolla snarast!

Puss puss

2011-08-16 @ 22:20:45
URL: http://tjockvawa.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

Håller med Veronica Kolla Genast!!!

2011-08-16 @ 22:29:22
Postat av: Tessan

Bra bra Go mamma!! Jag ska börja med LCHF jag med igen! Dom 3 veckorna som jag körde så var jag helt fri från magvärk, ballongmage och gaser.. Dessutom så sov jag bättre!

Och så tar du och kollar upp ditt socker på jobbet, Godnatt

2011-08-19 @ 00:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0