25. Yoga



"Kundaliniyoga är en metod att bli ingenting,
så att allting kan flöda igenom dig."

I fyra veckor har jag gått på en grundkurs i Yoga, sista gången idag.

Vid första tillfället tänkte jag: "ja,ja jag ska ge det en ärlig chans". Det var lite flummigt, sektmässigt men samtidigt skönt. Vi fick med oss en folder hem för att läsa på och träna. Under dessa fyra gånger har jag tränat hemma en gång och då lite halvhjärtat.

Efter andra tillfället, mitt i en verkligt jobbig vecka, kändes det väldigt bra och jag kunde under delar av passet få bort hjärnstressen.

Tredje gången var faktiskt fantastisk. Under passet kände jag energier (eller vad det var) som flödade runt i kroppen. Morgonen efter när jag vaknade kände jag mig oförklarligt bra i kroppen, både lugn och pigg.

Dagens pass var inte lika bra som tvåan och trean men ändå känner jag mig pigg nu fast att jag gick upp kvart över fyra i morse.

Varför går jag upp kvart över fyra kanske du undrar men det kommer jag att förklara vid nästa inlägg!

...Nilla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0