10. Aruba om 72 dagar



Nä nu kunde vi inte lugna oss längre utan idag beställde vi vårens resa som blir en flygtur på 11 timmar.

Tanken var att vi skulle ha is i magen och ta en "sista minuten" resa i slutet på mars. Vi vill till Karibien men har tänkt att det får bli som det blir.

På nyheterna har de i veckan pratat om att resorna går åt nu när det är så kall vinter. Känns som om möjligheterna till ett av de resemål vi vill till inte ska finnas kvar.

I morse satt jag som vanligt och kollade nyheter på internet när det dök upp en reklam om nedsatta resor. Kollade och hittade en resa till just Aruba vid det datum vi tänkt. Priset var ungefär 10 000 billigare än vad jag sett tidigare. Nä, nu slår vi till så nu är resan beställd, fattas bara att söka semester.

Aruba är en liten ö som är 3 mil lång och 1 mil bred på det bredaste stället. Ön ligger straxt utan för Venezuelas kust. Sand vit som snö och turkos blått vatten.



På den här ön kommer vi att tillbringa 2 veckor, min man och jag. Vi tänker lata oss så mycket vi orkar, kanske hyra cyklar och ge oss ut på äventyr.



Ja men nu är det 72 dagar kvar till dess och dessa ska fyllas med arbete, träning och sparande av kapital.

...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Åker om 52 dagar...

2011-01-16 @ 11:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0