15. Hitta mitt inre

Ännu en vecka till ända och en härlig fredagkväll, nja inte riktigt.

Till kvällen tänkte jag mig en god köttbit och var och därför och handlade en bit entrecote. Väl hemma skulle jag skiva upp biten och när jag öppnade slog det en stank mot mig. Hm något är fel. Tålmodig som jag är skivade jag upp det men hade under tiden en rynka mellan ögonen.

Provstekte upp en bit och tog i munnen........Usch fy för den lede, nä jag kan inte ens tänka på eländet.

Tur att jag inte har så långt till affären och åkte bort till dem och förklarade det som skett. Där var det inga problem utan jag fick inhämta en fläskfile istället och dessutom en ganska stor mellanskillnad i kontanter.

Eftersom jag fortfarnade kände stanken i näsan och i gommen tyckte jag att det nog vore på sin plats att ta en öl till maten. Nu var det ju handboll på tven så maten fick intas i soffan. Vad händer? Jag välter hela glaset med min öl i soffan......dessutom gick det åt helvete med handbollen.

Igår var jag på nybörjarkurs i yoga, ska försöka hitta mitt inre...något skrämmande faktiskt.

...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Fy vad äckligt, tur att du fick pengarna tillbaka, men jag tror du kommer ha svårt för Entrecote ett tag framöver.

Hade datumet gått ut eller hade de bara bytt datum, som man hört att de gör ibland.

2011-01-29 @ 15:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0