Chockad

En och annan chock har det blivit idag

Den första var när jag ställde mig på vågen ..... tror inte jag vägt så här mycket någon gång, inte ens när jag väntade Jesper och såg ut som ett mumintroll.

Nästa chock var att det var dags att gå och jobba ... hjärnan är fortfarande på semester och vill inte tänka på annat än Sopranos.

Började dagen med kaffe som vanligt, måste dricka svart kaffe för att för att hjärnan ska förstå att det är en ny dag. Till frukost gjorde jag en omelett och stekte ett halvt paket bacon till, proppmätt.

Lunchen idag tog jag och åkte hem och kokade broccoli som jag mosade tillsammans med smör och vispgrädde, stekte en entrecote i smör. Jag orkade inte äta upp allt jag hade lagt upp vilket för mig blev en chock.....

På eftermiddagen tog jag några oliver (4 stycken) och mumsade på.

Middagen var en "hit". Stekte upp tigerräkor i smör och vitlök. Tärnade en avokado, några ostbitar och grönsallad. Gjorde en liten dressing på cream fraice, majonäs, vispgrädde och persilja.

Fick frågan av en vän om jag någon kväll i veckan vill komma på en drink men jag sa ifrån.... CHOCKAD!



Hm undrar om jag ska ställa mig på vågen imorgon igen?

...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Veronica

Nej alltså försök undvika vågen en vecka nu! Gör inte som jag! Göm vågen! Låter gottit det du äter nu, men dyrt...?!

2011-07-19 @ 12:12:27
URL: http://tjockvawa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0