Ett glas vin

Kollade vågen imorse eftersom jag själv har svårt att tro att jag kan äta så här mycket fett utan att gå upp men.... kan ju vara bara en tillfällighet  ... men.... nä vågar inte tro att det var sant....... kommer heller inte tala om något förrän på måndag nästa vecka så ni får ge er till tåls.

Har iallafall hittat en negativ sak med LCHF och det är när man steker maten i mycket fett blir det en fet hinna på glasögonen. Stackars de som inte har glasögon vad de måste vara feta i ögonen!

Om du som läser min blogg nu skulle bli sugen på att prova LCHF ska du absolut tita på http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf. En jättebra sida med mycket tips och om du där går med i deras Facebooksgrupp kan du lägga en fråga och få svar väldigt snabbt. Två gånger har jag frågat och fått svar, den senaste i morse när jag frågade om några tips för att jag har en lätt huvudvärk, två timmar senare när jag kollade hade jag fått svar om att dricka mera vatten och eventuellt använda mera salt.

Alkohol finns det väll ingen diet som förspråkar och inte heller LCHF men om man vid något festligt tillfälle vill ha det ska man absolut inte välja öl utan rödvin, torrt vin eller ren sprit.

Idag var det ett sådant tillfälle andra dagen på dieten...... Var nere vid hamnen i Nyköping och åt en låda räkor med aoli, sa till om att jag inte ville ha något bröd och så var meningen att dricka ett glas rödvin....Ärlighet varar längst så det blev två glas.

Äh,  det här går ju hur bra som helst och kommer att hålla i ett tag till.

...Nilla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0