LCHF

Ojojoj på måndag morgon kommer jag att kliva på vågen och jag vet redan nu att det är riktigt illa.

Men i förra veckan fick jag från flera håll höra att LCHF skulle vara bra. Som vanligt är jag först något ovillig till att lyssna men går hem till datorn och smygläser.


Okey då jag provar......nu är det bestämt .
Tack till er som tipsat mig (Therese och Bjarne)



Måndag börjas det med att vräka i sig fet mat och undvika kolhydrater.

Till att börja med fick jag för mig att det var förbjudet med grönsaker men så är det inte vilket är tur. Tyvärr blir det utan frukt och det tycker jag verkar knepigt men får byta ut det mot bär och vispgrädde...

Om jag nu ger det här en chans och jag har gått ner minst ett kilo första veckan är jag beredd att fortsätta.

Undrar hur det går med träning i samband med LCHF? Vi får se för på måndag har jag tänkt mig ett halvtimmes spinningpass och på tisdag har jag möte med gyminstruktör för att se över min styrketräning. Gymmet tog kontakt med mig eftersom jag inte varit där på ett tag......skrämmande.



...Nilla... 


Kommentarer
Postat av: Bjarne

Förslagsvis bör du nog prova lchf minst 3 veckor. En del kan bli lite sega de två första veckorna.

Titta ävsn på http://www.lchfrecept.com/

En lchf föerläsning med Annika Dalqvist finns på youtube.

Lycka till!

Bjarne

Postat av: Veronica

Du gör som DU vill Nilla, men jag är skeptiskt! Var försikt bara o lyssna på din kropp och ditt HJÄRTA! Kram

2011-07-17 @ 10:16:49
URL: http://tjockvawa.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

Vad är det du äter som gör att du går upp i vikt. Kanske för mycke kolhydrater eller oxå äter du för lite. Du rör ju på dig massor.

2011-07-17 @ 11:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0