Semester med Axel

Den här veckan har jag mitt barnbarn ganska mycket eftersom modern jobbar.

Gårdagen såg vi mest på film och var och hälsade på mamman på jobbet.

Idag har vi varit turister hela dagen. Vi turistade i Söderköping tillsammans med inneboende på orten Veronica, Lithea och Havanna.



Vi började med en tur genom staden till en lekpark. På vägen dit hittade jag en så mjuk och skön tröja i en butik som Axel ville ha

I lekparken kände jag riktigt hur längesedan det var sedan jag tränade. Försökte mig på att gunga på en gunghäst men det gick inte så bra:



Lite bakvikt.



Havanna och Axel ville gärna känna på vattnet vilket resulterade i att Havanna fick byta tröja, fick ta den Axel hade på sig innan nyköpet. Det var torrt på alla ställen utom där Axel och Havanna skulle ligga.



Axel var fotograf ett tag och det fanns de som frivilligt poserade.

Vi hamnade sedan i den största av turistfällor som jag i ärlighetens namn alltid villat göra men som aldrig blivit av, tufftufftåget.



Ojoj vad trötta vi var här och Axel fick ställa sig upp mellan mina knän för att inte somna. Havanna somnade i slutet av turen.

Söderköping är mysigt och kanske vi tar en tur igen under veckan, ja för glassen är ju så god.



...Nilla...

Kommentarer
Postat av: Veronica

Så härliga bilde av vår härliga dag!!! :) Tack igen!

2011-07-05 @ 20:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0