31. Träningsmotivation

Jag har fått frågan hur jag hittar motivation till att gå upp så tidigt för att bege mig till gymmet?

Det handlar inte om annat än självdiciplin och att inte tänka så mycket. Nä, på morgonen står jag plötsligt bara på gymmet och då är det bara att träna på.

Däremot när jag bestämt mig för spinning till kvällen är det svårare och jag tänker flera gånger att jag ska hoppa över men det är inte ofta jag hoppar men det händer och då mår jag dåligt hela kvällen.

Idag kom jag på ett slagt motivation, tänkte så här: Jag betalar 311 kronor i månaden för mitt gymkort och om jag då slår ut det på antal träningspass blir det billigare för varje gång.

Idag är det 1 Mars och jag var på gymmet i morse, det passet kostade då 311 kronor. Nu ikväll var jag på spinning och nu är kostnaden per pass 155,50 kr. Ska bli intressant att se vad kostnaden blir per pass i slutet av månaden. 

...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Veronica

Duktiga tjejen med hur mkt motivation som helst jue! Jag ska oxå få motivation nån dag! Puss

2011-03-01 @ 20:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0