Del 2. Jag får liksom ingen ordning på mitt liv



Miljön runt omkring mig......men hur rörigt kan det bli?

I slutet av januari plockade vi ur ett av våra vardagsrum för renovering.......... ser väl ut att ta ett tag till. Kan tro att jag har tålamod.....

För cirka fem år sedan började vår spis bli aningen opålitlig. Det var ofta bara två platter som fungerade men det är sällan jag behöver fler än två......? Allt går med tålamod.

Veckan innan vi åkte på semester eskalerade spisproblemmet och det är bara en liten platta som det går att lita på.... tålamod.....

För cirka fyra år sedan gjorde vi om vårt Tv-rum och satt upp ett valv. Tv-rummet är klart (tror jag) men väggen till gränsande rum har fortfarande naken spånskiva.....kan behövas tålamod...

När vi för två år sedan grävde upp runt huset för att fixa dreneringen rev vi vår altan......vet inte om det krävs tålamod men vi har ingen ny iallafall.

Vad gör jag åt situationen som råder? Gnäller eller sitter i ett hörn och surar.

Men det kommer att ordna sig för vi har nu köpt spis, ugn och fläkt som står  fint i tv:rummet och detta är prio 1.

Prio 2 är vardagsrummet, jag har satt förbud på att något annat projekt ska startas upp innan det är klart. Nja plattan som ska gjutas för luftvärmepumpen kan få komma mellan och gräset som ska "rullas" ut.

Det blir inte tal om något alltanbygge förrän det andra är klart möjligen sommaren 2012 eller 2013, jag har tålamod.....

Några tycker att det vore ett bra uppdrag för arga snickaren men vi kommer att reda ut det. Om vi inte gör det åker jag bara iväg på en semesterresa och fyller på batteriet med tålamod.



...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Veronica

Nej ring arga snickaren!! Då kommer jag o tittar på när han arbetar!! Mmmmm

2011-05-15 @ 17:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0