Del 1 : Får liksom ingen ordning på mitt liv!

Nä om jag skulle ta och rycka upp mig och få lite ordning är en tanke som dyker upp ...... Med ordning menar jag att jag ska ha full kontroll på hur mycket jag äter, se till att besöka gymmet (om jag nu änså besöker det kan jag väl passa på att spänna bilringarna). Få ordning på alla saker som ligger på fel plats (först måste jag väll komma på vad som är rätt plats). Få rent i hörnen.......eller kanske inte bara i hörnen.



Men motigt är det, finns någon slags håglöstet som jag inte tar mig över.

I veckan som gick började jag måndag morgon med att kliva upp halv fem för att bege mig till gymmet. Väl där kom jag inte in eftersom allt är datastyrt och servern låg nere........ snacka om bakslag. Egentligen hade jag varit smart och bara gått ut och gått en timme men nä då tyckte jag att jag hade all anledning till att åka hem och lägga mig en timme till......

Vid kontakt med gymmet kunde de ju inte annat än beklaga och sa att det här är ju bara sånt som inte får hända. Det ska absolut inte hända igen men resterande mornar har jag inte viljat chansa....en bra anledning va?



Tisdagkvällen hade jag bestämt mig för att gå på spinning, bokat och klart, väskan packad. Men vädret var helt underbart och kände att det verkligen inte var en spinning dag.......En glass i hamnen med trevligt sällskap blev det. Men varför tog jag den störts glassen av oss?

Onsdag, nu var det väll dags att sköta sig?

På eftermiddagen var det möte där en av deltagarna så gärna ville bjuda på onyttigheter, funderar på att börja skylla på någon slags allergi för att inte verka otrevlig. Men efter jobbet var jag faktiskt på....... GYMMET och körde ett ordentligt pass.

Torsdag packade jag spinningväskan på morgonen. Framåt eftermiddagen blev jag mer och mer tveksam...nä höll mig kvar på jobbet så att passet hann att börja innan jag åkte därifrån. tänkte att jag hade ingen lust att laga mat och åkte då förbi MAX, eller jag åkte inte förbi ordagrant.....

Så var det fredag och sonen skulle komma till Nyköping i ett ärende. När jag nu har honom för mig själv i en stad som är min vardag ville jag naturligvis bjuda honom på lunch......och innan vi lämnade Nyköping måste han väll få komma en tur till hmnen och få en glass.......

Fortsättning följer.....

...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Madde

http://www.youtube.com/watch?v=HtEb5PF986A



Skulle vilja dedikera den här låten till dig!!



Mitt tips är att oordning gör en glad, fy vad tråkigt att alltid vara ordningsam..

2011-05-14 @ 12:50:24
Postat av: Veronica

Vet hur det känns! Men nu tar vi o rycker upp oss både du o jag!!! Fuck of nu kör vi!

2011-05-15 @ 15:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0