Advent

Helger går så fort men det gör veckorna också så snart är det helg igen......

Den här helgen har delvis innebärt Axelmys. Axel kom igår, lördag, lagom till lunch och jag hade gjort pannbiff med potatismos som han åt med god aptit men frågade varför jag inte hade gjort pannkakor?

Veronica kom och hälsade på oss med Havanna och Lithea och vi tog ett varv i skogen, jätteskönt att komma ut och det skogsspåret är precis lagom för dessa småkottar att knalla runt.



Lithea hittade en häst i skogen.



När vi kom in fikade vi och sedan var det datorn som gällde och Axel är så snäll och låter Lithea spela en stund men frågar när hon suttit i två minuter: När har ni tänkt åka hem egentligen? Vill ha datorn för sig själv.

Tror att Axel tycker att mormor är mjuk och go och plötsligt på lördagkvällen så bara han somnar:


Inte jättebekvämt för mig men när han somnat kan man flytta på honom hur lätt som helst.

Han fick sova i Jespers säng och två gånger under natten har han ropat på mig att han är törstig, blivit nöjd när han fått vatten och sedan somnat om.

Men vid kvart i sex på morgonen ropade han att han var rädd för han hade drömt att han inte fick spela på datorn på dagis.....värsta mardrömmen. Jag kröp ner hos honom och somnade till när han rustar på mig och säger: Mormor du låter som en ko? Hahaha!

Efter en stund somnar jag igen men blir väkt igen med kommentaren: Hur är det meningen att jag ska kunna sova när du låter så där?

...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Inga-Lill

Vilket underbart barnbarn. Jag hade aldrig vågat säga att du låter som en ko.

Att ligga i samma rum som dig och Ingegärd är väl ungefär som att vara med om en jordbävning med 7 på Richterskalan. Lite snällare va?

2011-11-27 @ 21:28:41
Postat av: Tackan

Ser ut som ni haft det mysigt :-)



2011-11-28 @ 07:52:42
URL: http://farhuset.blogg.se/far
Postat av: Syster Yster

Han är "Galen" den där ungen, men gud så gosig.

Fin bild på dig i skogen!!

2011-11-29 @ 01:07:03
Postat av: Tackan

Mums skulle Baggen säga synd dock att det står att all wiskeysmak försvinner...varför ska man då ha wiskey? Fast jag gillar ju inte wiskey så mig kanske det passar.

2011-11-30 @ 11:54:38
URL: http://farhuset.blogg.se/far

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0