Har jag flyt?

Om man är anställd i Nyköpings kommun kan man vara med i en konstförening som heter Konturen. Det innebär att på lönen dras det 30 kronor varje månad. Konturen anordnar utställningar och varje vår och höst har vi en tillställning på olika platser där vi får något kulturellt till livs plus att vi äter något gott och har en lottdragning bland medlemmarna. Vi har varit på slott och gott rundvandringar, haft ölprovning m.m.

Idag var det dags för höstutlottning. Vi var då på "fiskhuset" och åt fisksoppa.
Gissa vem som vann?

Jo, jag vann nummer tre vilket innebär att jag får välja som nummer tre av 34 olika konstverk. Dessa konstverk är inga billiga saker, jag kan nog tänka mig att min vinst kan vara värd cirka 5 000 kronor eller lite till........ Det blir något att ta upp i testamentet.

Det blir jättebra med någon ny tuff tavla i vårt vardagsrum när det är färdigt. Den 21 november klockan 17,00 får jag gå in som nummer tre och hämta tavlan.

Riktigt nöjd!

...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Tessan

Vilket flyt!! Grattis!

Det där med testamente låter ju bra, vid det laget är ju tavlan kanske värd ännu mer.. Glöm nu inte bort vem som är din förstfödde, kanske lika bra du utfärdar ett nu medans du fortfarande är "klar" i skallen..?!

Haha puss

2011-11-10 @ 23:34:59
URL: http://tesslundin.blogg.se/
Postat av: Tackan

Grattis va kul. Ser fram emot att se tavlan.

Och du jag tänker att man kansk ekan t apersilja i stället, koriander är ju så äckligt håller med dig.

2011-11-11 @ 12:06:53
URL: http://farhuset.blogg.se/far
Postat av: Veronica

Grattis tur-moster!

2011-11-13 @ 16:03:04
URL: http://tjockvawa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0