Chockar kroppen med att inte träna idag

Första dagen av åtta dagar som jag inte tränar.

Hade från början tänkt ta min morgonpromenad men eftersom jag blev väckt halv sex i morse av en orolig pappa till en feberyrande tjugoåring och sedan somnade om vid åtta blev inte förmiddagen som den brukar

Så dags att använda en till av 50-årspresenterna, den här var från några kusiner. 
Aromamassage var bokat till kvart över elva och den var gudomligt skön. Att ligga i över en och en halvtimme på en massagebänk helt avslappnad och bli masserad med mandelolja det är jag riktigt bra på.

Terapeuten hade en liten hundvalp, stor som en igelkott, i en bur i behandlingsrummet som vaknade och gnällde lite och som kompensation för att hon kanske störde fick jag även en ansiktsmask. Jag märkte knappt av hunden utan trodde att pipen hörde till musiken som spelades.

Men tror nog att i morgon måste jag åka till friskis och lösa träningskort för jag känner för ett ordentligt pass nu, ett med bra musik och att få sträcka ut musklerna ordentligt. Kanske spinning eller att baspass.

För till nästa invägning är målet två procents viktminskning..... vilket inte är rimligt men det är ändå mitt mål. Bara jag inte blir sjuk nu när bacillerna finns här i huset.

...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Veronica

två procent är väl visst rimligt?! Kom igen nu bara!

2012-02-15 @ 19:19:17
URL: http://tjockvawa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0