Dessa lata dagar!

Men vad hände?

Här hade jag skrivit ett inlägg och plötsligt försvann allt....... hm......bara börja om. Men det är ju vad jag gör hela tiden med min jojobantning för det är precis vad det är..... men skam den som ger sig.

Snart är min semester slut och det är helt okey för någon hemmafru är jag inte. Har en liten oro för att bli sjuk eftersom Jesper haft hög feber i flera dagar och varit riktigt risig. Men jag mår bra och känner mig inte det minsta sjukling så nu ska vi inte "måla faan på väggen".

Har inte varit på Friskis och Svettis och löst något träningskort men är riktigt sugen på ett ordentligt träningspass, helst spinning.

Jag har tröttnat på min spinningcykel som jag visserligen blir riktigt svettig på men det finns inget mellanläge på den mellan för lätt och för tungt. Maken håller på att titta på lösningar för det.

Ideén att sitta där och cykla och samtidigt se på någon musikfilm är bra men Fame var inte ett smart drag. Det är inte mycket musik i den filmen ...... och den DVD som jag fick gick det inte att få fram svensk text på och eftersom det låter om cykeln så hör man inte ordentligt.

I min nuvarande kamp använder jag ingen speciell diet utan räknar kalorier och till min hjälp använder jag http://matdagboken.se

Matdagboken är ett billigare alternativ än de flesta databaser som går att använda sig av. Här finns färdiga menyer både för låg kalorie, ISO, LCHF och så vidare men dem använder jag inte utan äter vad jag själv tycker passar för dagen. Skriver sedan i och den räknar åt mig hur många kalorier jag fått i mig och skriver även i det jag tränar och då skriver den i det också. Peppande att se att min morgonpromenad med pumpstavarna bränner 226 kalorier.

Nä ni, nu är det dags att klä på sig och bränna 226 kalorier för att sedan åka till stan och göra ombesiktning på Jespers bil eftersom han nog inte orkar själv och jag ska nog ändå ta ett varv på stan. Kanske Friskis och Svettis!

Ha en bra dag!

...Nilla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0