Hur blir det med gula strecket!

Söndag och imorgon smäller det ........nää inte smäller det men det är dags att kliva in på nya jobbet. Hur känns det då? Jo det känns bra och det är skönt att komma igång.

Satt på förmiddagen och tittade på olika träningssidor och läste om de delade meningarna om träning före frukost. Det fanns en forskning som visade att det faktiskt är "lite" högre förbränning MEN att vi automatiskt inte jobbar lika hårt som om vi hade ätit och att det därför inte spelar någon roll.

För min del spelar det ingen roll utan jag tycker bara det är så skönt att gå på morgonen och sedan blir hela dagen bättre. Om jag först skulle äta frukost skulle jag sedan vänta minst två timmar och då är det inte säkert att det blev gjort.

Läste också lite om att svettas och så fick jag igång mina tokiga tankar. Om man torkar bort svetten medans man tränar så svettas man mera. Provade det idag vid träning. Jag brukar torka bort svetten som kommer men idag tänkte jag på det och jag tror att jag svettades mindre eftersom jag inte torkade. MEN är det inte bra att svettas i viktminskningssyfte!
Jaja det är vätska man tappar men varje gram som syns på vågen motiverar.

Idag när jag åkte in till gymmet satt jag och laddade med bra musik på radion och blev så fest sugen. En sådan där helt galen fest där alla bara släpper loss, som min 50 års fest.

Uppladdningen gjorde mig lite övertänd och när jag klev upp på crosstrainings maskinen körde jag på som en galning (med mina mått mätt). Efter fem minuter började jag undra hur jag skulle orka de tjugo minuter jag tänkt mig. MEN jag är envis och kör de tjugo på vilja men inte i samma takt som jag började.

I morgon är det dags att väga in sig. Målet har varit två procent men är tveksam till att det är nått, vi får se.

Simma lugnt
(om nu någon är ute och simmar)

...Nilla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0