Men jag fattar inte!

Nu kan jag säkert inte sova inatt för jag är frusterad.

På eftermiddagen idag hade jag ett möte på rådhuset. Parkerar bilen på Trädgårdsgatan och ska gå och köpa en biljett. Vet att jag på väg till biljettautomaten rev i fickorna efter mynt att stoppa i men får inte ihop det. Framme vid automaten är det en STOR hundbajs som jag har koll på för att inte sätta fötterna på.

Eftersom jag inte har några mynt får jag använda kort och försöker först med bensinskortet, får meddelande att kortet inte är giltigt. Nu har det kommit en man bakom mig och jag säger till honom att han kan få gå mellan och att det inte är jag som är skyldig till högen. Vi har ett snabbt enigt samtal om att vi inte förstår hur hundägare tänker.......

Inte heller hans kort funkar och nu försöker jag med bankomatkortet men inte någon biljett. Vi ger båda upp och jag har nu bråttom till mitt möte och chansar ......betalar inte.

Efter mötet börjar jag känna efter mina bilnycklar. Inte i fickan där de brukar vara. Men hittar dem inte i väskan heller!!!!

Lugn, lugn de måste vara någonstans och mina bilnycklar hänger tillsammans med hemnyckel och cykelnyckel i en rosa rem. De kan bara inte försvinna!

Framme vid bilen letar jag fortfarande men NEJ. Börjar tänka tillbaka på biljettstrulet och allt där omkring. Hm. låste jag bilen? Känner på dörren och bilen är öppen. Letar genom bilen och tittar runt men inte någon nyckel.

Ringer nu hem till Igge och ber honom komma in med extra nyckel. Medan jag väntar på honom ringer jag till personen som jag träffade på Rådhuset för att se om hon hittat någon nyckel, men inte.

Nu är jag tjurig och då går det som det går. Gick till kinaresturangen och köpte hem mat för jag tänker inte laga någon.

Men fattar inte var nycklarna tog vägen så om du ser ett rosa band med en bilnyckel, en assa nyckel med björnar på och en cykelnyckel så vet du vems de är!

...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Veronica

Amen neeeej då :-(

2012-02-29 @ 19:55:39
URL: http://tjockvswa.blogg.se/
Postat av: Kinna

Men vad fasen pricken över i hade väl varit om du hade fått p-böter oxå. Alltid nån ljusning i all bedrövelse.

2012-02-29 @ 22:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0