Kantarellinvasion

Började dagen med att baka ett bröd som en väninna ska smaka av för att se om det passar till en fest de ska ha.

När min semesterfirande make sedan kom upp frågade jag om han vill ta ett litet varv till skogen. Vi bestämde oss för att ett litet varv kan vi ta........

Bilen tar oss till en av de skogar som Ingemar känner sig mest hemma i. Den börjar med en rejäl uppförbacke och det blir rejält flåsigt.

Snart hittar vi lite kantareller och går lite hit och lite dit, hittar ibland stora ställen och ibland små. Vi bestämmer oss för att gå till bilen för korgen börjar bli full. När vi kommer fram till en hästhage vvet vi exakt vart vi ska gå för att komma tillbaka till bilen och vi knallar på. Hittar mera kantareller och plockar och rätt som det är är vi tillbaka vid samma hästhage........
Nä nu tänker jag inte ge mig in i skogen igen utan nu tänker jag följa åkerkanten fram till vägen där bilen står.
Igge tycker förståss att det blir onödigt långt och vill gå in i skogen igen, men jag ger mig inte jag tänker inte gå in i skogen igen.

Vi kommer överens om att gå varsin väg och träffas vid bilen. JAg kommer fram tillbilen en halvtimme senare, skapligt trött, ont i ben och fötter. Sätter mig ibilen och väntar.

Efter cirka 40 minuter kommer Igge från samma håll som jag. Han berättar att när han gått in i skogen och gått en stund var han tillbaka vid samma hästhage igen........nu följde även han åkerkanten.

Nilla

Kommentarer
Postat av: Veronica

Härligt med så mycket kantareller! Jag ska nog oxå bege mej ut i skogen nån dag...

2012-07-14 @ 22:53:16
URL: http://tjockvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0