Övertänd!

Mmm... igår fick kroppen vila genom att åka till Stockholm och mysa på Chinateatern.

Så idag skulle jag ut i spåret och jag riktigt längtade. Kom hem ganska sent från jobbet och bytte om direkt för att bege mig till skogen. Att gå till det tänkta spåret tar cirka 7 minuter och det ser jag som en bra uppvärmning.

Börjar mitt småjoggande och känner att det går riktigt bra. Efter cirka 700 meter ökar jag lite för att det känns så bra.

Straxt efter ökningen känner jag en liten stramhet i baksidan av låret......fortsätter att småjogga och PANG så smäller det till och gör svinont..... Erfarenheten säger att "Lägg ner" men inte envisheten talar om jag går lite så kan jag nog snart springa igen. Går försiktigt framåt först och försöker sedan öka på lite. Men näää, jag fick ringa hem och be om att bli hämtad, tog mig ut från skogen där sonen hämtar upp mig. Kan sedan knappt ta mig ur bilen när vi kommer hem.

Maken min smörjde och masserade direkt medans jag skrek.

Hade tänkt mig spinning imorgon men får avboka det. Får nog tänka mig att vila minst fram till helgen...även om det just nu känns riktigt bra...när jag sitter stilla.

Jag kan bara säga en sak:

JÄVLAR!

...Nilla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0