Ikea

I vår källare håller vi på att inreda ett rum åt mig som blir en "Walking Clousset" ......vet inte hur det stavas. 
 
Nu tror ni kanske att det blir ett sådant rum som har visats på någon reklam med glasdörrar eller helt öppet. Nej det blir ett rum med tio garderober men de är bara mina. Garderober med dörrar i ek och några glasdörrar.
 
Dessutom blir det en arbetsbänk där jag kan ha symaskinen och vika tvätt.
 
Garderoberna är inhandlade förutom en eftersom vi nu ser att vi får in en till. Vad som inte är inhandlat är inredningen till garderoberna.
 
Idag började jag att handla "lite". Sex trådbackar + en dubbel trådback, en skohylla för 16 par skor, två klädhängare, två utdragbara lådor, sex hyllplan och det här är bara en bråkdel av vad jag ska ha men tänker ta lite i taget för att se vad som blir bäst.
 
Men vad pengar det går åt, detta lilla handlande gick på straxt över 2000 kronor.
 
Ska tillbaka i veckan för inhandling av ljusramper, glömde bort den lilla detaljen.
 
...Nilla...
 

Kommentarer
Postat av: Tackan

Låter lyxigt! Du får fota när det är färdigt :-)

2013-04-14 @ 20:16:25
URL: http://www.farhuset.blogg.se/far

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0