Bålträning = skitsvårt

Hade tänkt att börja träna mage och bål ordentligt men samtidigt ta det försiktigt i början.
 
Började lite smått igår med ett träningsprogramm jag såg på TV4 i helgen. Det är sju supersvåra övningar och programmet är egentligen uppbyggt på att man ska göra varje övning tre gånger, första gången i en minut, andra gången 45 sekunder och sista gången 30 sekunder....... vila 15 sekunder mellan varje gång.
 
De flesta övningarna är utgångsläget plankan men med benspark eller andra rörelser. Några sittande på rumpan och lyfta benen från golvet,typ......
 
Ingen av övningarna klarar jag mera än knappt tio sekunder........
 
Vore kul om systerdottern och jag kunde sammanstråla någon gång och vi hjälptes åt för jag tror verkligen det här är något för henne.
 
...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0