Helgen som gick

 
Måndag morgon 1 juli och det är under tio grader ute!
Jobbet får vänta för först ska jag till frissan.
 
Men helgen som varit har det varit varmt och skönt.
Fredagen hade jag "Städarna" här som tvättade mina fönster och det blev en helt annan atmosfär här hemma. Flera år sedan fönstren var så fina. Fixade med att få upp gardiner o.s.v. på lördagen.
 
På söndagen var det äntligen dags att sätta upp vår pool:
 
 
Mycke jobb med den och jag försökte smita ifrån för att ta en cykeltur på 3 mil. Hade fått dit den packade väskan på pakethållaren, hjälmen på huvudet och satt på "runkeepern" på telefonen när jag upptäckte att framäcket var helt tomt. Vi försökte pumpa upp det och svärfar som kom förbi hjälpte till med att försöka laga hålet på slangen men vi fick inte ihop det.
 
 
Nähä, då blir det bara poolhäng idag då!
 
En hel del pyssel för att få ihop allt
 
 
När vi nu fyller poolen så är vattnet cirka 4 grader varmt och inte så jätteskönt till att börja med.
 
 
Men jag är ivrig och gör min försök.
 
Eftersom det är varmt i lugten och solen gassar tar jag med mig min bok och ligger i solstolen och läser ut den medans vatttennivån sakta höjs och det går verkligen sakta.
 
 
Efter nästan hela dagen är poolen halvfull men det gör inget inget för då hinner vattnet värmas lite och till semestern som börjar i samband med nästa helg är den nog helt full.
 
Men då måste det cyklas!!!
 
...Nilla...
 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Brrr va kallt! ;)

2013-07-01 @ 19:35:14
URL: http://tjockvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0