Vad har hänt sedan sist!

Varit i Skottland
Varit i England

Förra fredag flög Ingemar och jag till Edinburg i Skottland.

Sov en natt på hotell, som inte var så superbra men dög väl egentligen. Bara det att det är alltid så snuskigt med heltäckningamattor och så var det så hiskiligt varmt.

På Lördagen kom Madde till Edingburg från Newcastel där hon för tillfället bor. Tillsammans såg vi oss omkring, tog en "Hopp on, Hopp off" buss.

På eftermiddagen tog vi tåget till Newcastel där Niclas väntade på oss i lägenheten. Efter några öl gick vi ut på staden och åt tappas, drack vin och ännu mera öl.

Så till en pub för att smaka på 40% öl, smaka är vad man gör av den för man får fem centiliter när man beställer en.

På puben var det hög ljudnivå så vi bestämde oss för att köpa med oss ett par öl hem så vi kunde prata med varandra. Hemma spelade vi kort och var lite onyktra när vi gick och la oss :))

På söndagsmorgonen gick vi till en resturang och åt engelsk frukost (bacon, ägg, korv, stekt tomat).

Efter att sedan varit runt och kollat lite rea på kläder tog vi tåget till Duram en liten stad med en stor katedral där delar av Harry Potter har spelas in. Vi gick runt där i flera timmar, tog först en fika och senare åt vi och drack vitt vin.

När vi kom tillbaka till Newcastel var vi bra trötta och tog det bara lugnt, som tur var var det Formel 1 på TV:n så Ingemar och Niclas var nöjda.

På måndagen tog Ingemar och jag tåget tillbaka till Edinburg. Gick lite i varuhusen och inhandlade en handväska, Tog sedan flygbussen till flygplatsen och flög hem.

Borta bra men hemma bäst