Behöver eller vill ha

Jag är inne i en period då jag tänker att jag inte ska handla mera än vad jag behöver......... Måste faktiskt tänka till på skillnaden på "Vad jag behöver" och "Vad vill jag ha"
 
Tror att det skulle kunna ställa en diagnos på mig
"ShopoHolic"
 
Sitter ibland vid datorn och är inne på någon postorder och ser något och vips ligger det i postlådan. Oftast då inga reaprodukter utan till fullpris. Finns mycket i mina skåp som jag sedan inte heller andvänt eller kanske bara en gång.
 
Tror att sjukan beror på att jag för 25-30 år sedan hade det riktigt dåligt ställt och kunde verkligen inte spontan handla, nä jag kunde inte ens handla det jag behövde. 
 
Fokuserade då på att mina flickor fick det de behövde och att vi hade mat, blöjor och busspengar.
 
En gång när jag var på stan med min syster inhandlade hon ett par nya trosor åt mig, vet inte varför men jag vet att jag blev så glad.
 
Min pappa var den mest givmilda människa jag kännt och vid ett tillfälle (han var inte nykter då) lovade han mig att inhandla vinteoveroller till flickorna, kommer ihåg hur lättad jag var för det inköpet hade jag oroat mig mycke för.
Den tiden är förbi!
 
Vad är det jag behöver då?
Jag sparar inte på matinköpen utan handlar det vi behöver och mycke därtill.
Behöver jag mascara, hudkrämer o.s.v.
Ja det gör jag verkligen
....eller...
 
När jag igår eftermiddag var på ICA  och handlade mat och kom till kassan fanns där en bok, Måns Kallentofts senaste, den vill jag läsa och då behövde jag den tydligen...... har flera andra böcker som ligger och väntar på mitt intresse.
 
Usch
Jag borde skämmas (kanske gör jag det lite)
 
...Nilla...

Kommentarer
Postat av: Tessan

<3

2013-11-02 @ 18:05:41
URL: http://tesslundin.blogg.se
Postat av: Tackan

När man vet hur det är att inte ha pengar så kan man nog uppskatta lite mer när man har dem. Njut av livet !! Och njut av pengarna .

Sen är det ju dumt att köpa onödig skit för pengarna så se till att fokusera på lyx tycker jag :-)

2013-11-02 @ 19:52:37
URL: http://farhuset.blogg.se/far/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0