Skönt att jag hade rätt!

Oh, vad skönt att komma till pacemakerkontroll som bekräftade för mig att jag inte var inbillningssjuk eller lat.
 
De såg att jag sista månaderna haft hjärtflimmer med olika intervaller och olika lång tid, också att det har blivit mera sista två veckorna. Fick datum när det varit långa perioder med flimmer.
 
Vi diskuterade betablockerare eftersom jag inte är så jättepigg på att ta dem på grund av att jag förut slutade med dem för att de inverkar på min fysiska prestation, ja och så mådde jag bra ändå, utan dem. Jag ska börja med en halv tablatt för att sedan gå upp till en hel om jag tycker att jag fortfarande har för mycke flimmer. De som jag nu fick utskriva skulle inte ha samma inverkan som de jag haft tidigare.
 
Att jag skulle bli helt flimmer fri är en etopi men jag ska inte ha så mycket så jag känner av dem och de gör att jag blir trött. Risken med flimmer är att man kan få blodpropp och risken ökar om man har långa intervaller, det längsta de mätte upp var på två timmar men vanligast är att jag har på upp till två minuter.
 
För att motverka blodpropp äter jag trombyl som är blodförtunnande.
 
Nu ska jag bara "chilla" resten av veckan, ta några promenader och träna på att göra ingenting.
 
...Nilla...
 

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Ja nu tar du det lugnt och inte stressar så mycke! Du är ju för fasen kommunalanställd. Häng på spaden!!

2013-10-01 @ 17:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0