Höstlördag

Underbart med lördag och bara pyssla utan att ha någon tid att passa,
 
Tog en liten tripp till skogen i morse för att se om jag kunde hitta lite svamp. Ja det var just lite jag hittade.
 
Tog sedan tag i stryktvätten som låg i högar som vuxit tydligen mera än vad svampen i skogen gjort. Lyssnade samtidigt på ljudbok vilket gör det hela mera intressant.
 
I kvarnen fans bord och stolar kvar efter festen vi hade förra lördagen och idag tog vi tag i det. Kan säga att det var värre än en träningspass. Jätte trött i rygg och resten av kroppen efter allt "kånkande" men skönt att ha det gjort.
 
Under dagen har jag kokat nötkött i rödvin och buljon som jag gjorde en mustig gryta av:
 
 
Ingemar fick en massa olika öl i födelsedagspresent plus att vi köpte några i Tallinn. Vi har blivit riktiga ölälskare och delade den här till maten:
 
 
Alkohol halt 4,8 %
En någon av de godaste jag druckit, lite tunn men ganska rejäl beska.
Nja lättdrucken.
 
...Nilla...

Kommentarer
Postat av: Veronica

Ser gott ut!

2013-09-23 @ 11:13:51
URL: http://tjockvawa.blogg.se
Postat av: Veronica

JAg som inte facebookar har svintråkigt! UPPDATERA!!

2013-09-25 @ 22:13:24
URL: http://tjockvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0