Äntligen

Vaknade till i natt när jag fick ett SMS från Madde med meddelande att hon nu åkte till förlossningen med värkar och att vattnet gått.
 
Fick sedan nästa SMS vid sju tiden om att bedövningen var lagd och att allt var okey. Efter det var det en lång väntan. Satt på möte på förmiddagen och telefonen ringde och jag skrek till, övrig kollegor undrade vad jag hööll på med utom de som visste som fick förklara. Det var den andra dottern som ringde och ville ventelera vår gemensamma oro.
 
Vid halv tre på eftermiddagen kom ett MMS med en liten fin tjej som hade blivit född straxt före klockan ett och den lilla Malmöfamiljen mådde bara bra. Madde ringde senare och berättade om hela förloppet, hörde hur lycklig hon var och jag längtar nu riktigt mycke till nästa onsdag när jag tar tåget ner till dem.
 
Längtar också efter att jag ska få lite bilder att sätta upp bland de andra på min kontorsdörr bland de andra.
 
 
Firade mormorskapet med att ta en liten lunkrunda nere vid strömmen innan jag åkte hem från jobbet. Det är så vackert där nu och jag får ordentlig påfyllnad av syre. Lunkade runt cirka tre kilometer.
 
 
Om ni har lust med en vacker promenad kan jag rekommendera Rhododendrodalen.
 
 
 
Riktigt nöjd med dagen.
 
...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0