Vågar att testa

Två dagar på internat med massor med mat men det har gått bra.
 
Har vågat prova lite som jag inte provat förut och allt har gått bra. På Sandvik där jag varit blir man serverad mat som är upplagd på tallrik och det är förrätt och varmrätt både till lunch och middag och vid middagen var det även efterrätt. Allting är väldig vällagat och gott och inga stora portioner.
 
Jag åt av allt men såg till att lämna hälften. Efterrätten på kvällen var någonsorts fruktsoppa med bitar av frukt, en mandelkaka och toppad med glass. Jag åt av fruktsoppan och den glass som smält ner i soppan, max en matsked. Tänker på att det är inte smart att äta och få någon magsmärta som jag inte klarar av och dessutom inte är hemma i tryggheten.
Resten av sällskapet drack vin eller öl till maten men jag höll mig till vatten.
 
Prövade att äta frukt till mellanmål, litet päron och halvt äpple och även det gick utmärkt. Det serverades bakverk till kaffet men de var inte för mig.
 
Dietisten pratade om att det kan funka med kolsyrat vatten om det inte var så mycket kolsyra i och jag tog Loka som jag blandade med vatten och ännu ett prov som gick vägen.
 
Imorgon kväll ska jag gå ut och äta med kollegor men tror inte det blir något problem.
 
 
...Nilla...
 
 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Bra att du är försiktig och provar dej fram!

2014-04-04 @ 10:04:40
URL: http://tjockvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0