Vaken i ottan

God Morgon!
 
Klockan är kvart i fem på morgonen och jag har varit vaken sedan klockan fyra. Lika bra att gå upp och starta dagen med att plocka ur diskmaskinen :)
 
Sover mycket bättre nu och jag  behöver inte sova så mycket som jag gjorde förut eller är det för att jag är lik far min som jag inte sover?
 
Pappa var alltid uppe tidigt och om jag bad honom ringa och väcka mig vid ett klockslag ringde han alltid minst en kvart tidigare. På de resor vi gjorde tillsammans och bodde ihop fick jag alltid kaffe på sängen och det blev lite tidigare för varje morgon och då menar jag morgon, före klockan sex.
 
När Therese och Madde, mina flickor, var små och bodde hos mamma och pappa för att jag var på semester då kommer jag ihåg att Therese tyckte det var konstigt att morfar var vaken när hon gick och la sig och vaken när hon gick upp. Hon bad mormor om att få en väckarklocka för att gå upp och kolla om han sov men hon vaknade inte av den, hahaha.
 
När jag åker till eller ifrån jobbet och tar Södra promenaden ser jag fullt med blå vårblommor som det fanns massor av under ett Philträd hos mamma och pappa, undrar hur det ser ut idag.
 
Ha en bra dag alla
 
 
...Nilla...

Kommentarer
Postat av: Tessan

Det där med morfar minns jag :)

2014-04-08 @ 22:16:31
URL: http://tesslundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0