Börjar bli verkligt

 
Då var jag inskriven på avdelning 12.
 
Idag fick jag träffa sjukgymnast som mätte mina ben för att prova ut stödstrumpor som jag ska ha på mig under operationen och efter. Jag fick också en blåsgrej, glömt vad den heter, som jag ska träna mig att andas i. Den ska användas efter operationen minst en gång i varje vaken timme gärna mera. Ja alltså en gång innebär 10 andetag.
 
Fick sedan gå och väga mig och jag blir lite orolig för det här med att min kropp inte vill släppa från sig i den takt det är tänkt... eller som jag tänkt. Har fortfarande nästan fyra kilo att gå ner och det är bara tio dagar kvar.
 
Pratade sedan med sjuksyrror som förklarde och informerade vad som händer och hur jag ska förbereda mig inför operationen. Jag fick öva på att ge mig själv en spruta som jag ska gör kvällen innan. Fick också tabletter som jag ska ta på morgonen innan operationen. Duscha på kvällen innan med bakteriedödande och sedan igen på morgonen.
 
En av syrrorna följde sedan med mig till operation där jag fick träffa narkosläkaren. En mycket trevlig man som jag fick fullt förtroende för. Även han förberedde mig. 
 
Så här kommer det gå till.
Den 17 februari ska jag infinna mig vid vågen som finns på kirurgmottagningen klockan sju, hoppas då att den visar bra siffror. Efter det ska jag gå till operation och där byta om inför att få lägga mig på bristen. Halv åtta ska de komma från pacemakemottaningen för att ställa om min pacemaker.
 
Efter det sätter de kanyl och sedan blir det sövning. Troligen kommer jag att vakna och då tycka att ingen tid gått alls. Får då ligga på uppvaket några timmar innan jag får komma till avdelning där jag så fort som möjligt ska upp och hoppa..... nja upp och traska iallafall och andas i blåsgrejen. 
 
Ja sen då!
Jo då börjar det nya livet med sundare och friskare vanor, sakta men säkert. 
 
...Nilla...
 

Kommentarer
Postat av: syster yster

det kommer gå finemang!

2014-02-06 @ 20:53:04
Postat av: Tackan

Så himla spännande. Tackar för detaljrik information :-) vad händer om du inte går ner 4 till då?

17 är ju jättesnart ju, häftigt. Hur länge blir du kvar på sjukan då?

2014-02-07 @ 18:49:45
URL: http://farhuset.blogg.se/far/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0