Något hände!

Igår eftermiddag hände det något otäckt och konstigt som jag knappt kan förklara men ska iallafall försöka.
 
Kände mig ganska hungrig när jag åkte hem från jobbet trots att jag ätit mina mål som jag ska men låg nog lite efter i dricka.
 
Tänkte att det nu kan vara dags att prova att äta "riktigt" kött, var också sugen på ungsbakade grönsaker och potatis. 
 
Stannade till på ICA och hittade två fina oxfilebitar som jag köpte. De hade en korg med brödbitar med smör på som det var provsmakning på och i bara farten tog jag en bit ...... kände efteråt att den la sig som en klump i magen.
 
Hemma gjorde jag iordning potatisklyftor, palsternackor och lök i ugnen och stekte oxfilen så den var alldelels perfekt. Eftersom jag var hungrig började jag lite innan Ingemar hann komma till bords. Skar en bit oxfilé och stoppade in, vet faktiskt inte hur stor den var eller hur mycket jag tuggade den men den slank ner, forstatte med potatisklyftor. Oj, nu började det kännas konstigt i mellangärdet, nästan som om det krampade.... 
 
Hm... kanske jag kan skölja med lite vatten, tog en liten klunk och det blev värre. Nu kom Ingemar och skulle sätta sig. Jag sa att något var fel och reste på mig, i bröstkorgen krampade det och min röst var jättekonstig. Det bubblade och fräste liksom inom mig. 
 
Ingemar sa till mig att sätta mig ner men jag svarade att det kändes bättre att gå, han följde efter mig när jag gick runt i huset. Det var som om jag ena stunden hade konstiga rapar och några kräkreflexer. Kunde andas genom näsan så det var ingen fara och jag var helt lugn men påminde mig själv om att ta det lugnt, Ingemar var nog mera skärrad.
 
Tog en liten stund tills jag kände att det lättade och efter cirka tio minuter var det helt bort. Började då äta sakta igen och Ingemar satt och kollade att jag verkligen tuggade ordentligt och att det var riktigt små bitar jag tog av köttet. Allt gick då jättebra och jag mådde bra hela kvällen.
 
Vet inte om det var kombinationen av provsmakningen av brödet och sedan köttet eller om det var bara köttet.
 
Ja, jag lärde mig väl något av det!
 
...Nilla...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Sådär blir det för mig när jag äter för fort eller för mycket på en gång. Hemskt obehagligt är det!

Hälsningar Sofia, opad 28/1

2014-03-22 @ 08:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0