Saknar vågen

Klockan är kvart i fem på morgonen och jag vaknade för en halvtimme sedan och kände mig för pigg för att ligga kvar i sängen.
 
I går kväll var jag på ridskola för att kolla in en vuxengrupp som jag hade planer att börja i när jag kommit i lagom vikt. Systerdottern hade kollat med ridskolan om det fanns någon grupp för vuxna som vore lämplig för oss (oss=systerdotter, min dotter, min syster och jag). I den här gruppen fanns det platser och vi skulle kunna börja direkt. Jag känner att jag är lite för tung och ville därför titta lite först.
 
Hualigen, säger jag vad jag kände mig gammal där jag satt på läktaren och kollade. Min defination av nybörjare överensstämde inte riktigt med den här gruppen. 
 
Detta pass var det hoppning som stod på schemat......... Alla ryttare satt upp och började värma upp i egen takt. Snart galopperade de och snart började de att prova att hoppa......... och då även Therese och Veronica.
 
Jag hade tänkt mig att börja med grunder, skritta runt och vända, stanna hästen för att sedan driva på. Trava lite och känna mig som ett med hästen ;)) Kanske vänta några lektioner innan jag började galoppen.
 
Min ridstatus kan inte ens börja i en barngrupp för jag tror nog att de är modigare än mig och jag skulle vara i vägen där också.
 
Hopplöst
 
...Nilla...

Kommentarer
Postat av: Veronica

Men varför känner du dej gammal?!
Jag var inte riktigt mä på att det var hoppning o så jag heller, men om jag hade velat hade jag ju fått ha bommarna på marken. Skön grupp ju där man fick göra lite vad man ville. Det hade funkat för dej också!!
Kul som fasen var det i alla fall!

2014-03-19 @ 08:27:15
URL: http://tjockvawa.blogg.se
Postat av: Veronica

Imorgon får jag väga mej!! Hurra Hurra Hurra!!

2014-03-20 @ 17:33:27
URL: http://tjockvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0