Klimakteriesubban har vaknat

 
Ser ut som om jag inte hittat lösenordet till bloggen på ett tag ;)
 
Vad händer här då?
 
Det rullar på och händer inte jättemycket men vissa dagar för mycket. Har nu en period med klimakteriesymtom som gör att jag blir växelvarm, sover inte jättebra, blir irriterad och lite håglös, svårt att ta tag i saker.
 
Försöker gå på yoga en gång i veckan för att motverka och få kraft men ibland är det svårt att få till. Är dessutom med i en stegtävling som gör att jag går mera än vanligt, tar inte bilen mera än verkligen nödvändigt. 
 
Mitt senaste uppdrag som God Man blev avslutat i torsdags då min huvudman avled och jag tänker nu att jag inte ska åta mig något på ett tag men vi får se, det finns många som behöver hjälp och egentligen kan jag hjälpa till.
 
Har varit på en tripp till Lublin i Polen tillsammans med vänninorna i Nyköping. Det här var vår nionde höstresa så nästa år blir det jubelium.
 
Lublin är en stad som egentligen inte har mycket att erbjuda förutom billig shopping och mysig liten gamla staden. Den gamla stadsdelen var verkligen liten, gick runt den på fem till tio minuter. Ändå en skön och avslappnad resa utan några krav på något. En jättestor härlig marknad med en massa fynd för den som har plats i väskan. En stor galleria med massa roliga välfyllda affärer med modekläder. Hade kunnat shoppat loss galet, vilket jag nästan gjorde.
 
 
Staden behöver verkligen rustat upp för mycket var slitet och den skulle kunna bli riktigt fin.
 
 
 
Men marknaden var verkligen härlig med blandninga av allt, kläder, väskor, frukt, grönsaker, kastruller, hönsfötter, korvar, fiskar, skor, blommor, dukar, handarbeten tror det mesta fanns.
 
 
 
 
 
Söndagen var det inget vidare väder och vi satt ganska länge på ett hak och tittade på löpare som hade något slags lopp genom staden, efter vad vi förstod var det en mil. Säkert jobbigt att springa på kullersstenar. Jag hade inte löpkläderna med mig så jag kunde iinte delta ;) Måndagen var det toppenväder hela dagen och vi vandrade och vandrade.
 
Vårt hotell var jättefint och frukosten var toppen, inte jättestor men alldeles lagom. 
 
 
Vi betalade 1090 kronor var för hela resan, tre nätter på hotell och flyg tur och retur. 
 
Växlade in 1000 kronor till polska slotty som jag sedan åt och drack på plus att jag köpte en handväska och en täckjacka. Galet vaa?
 
Vänninan köpte en handväska för 2500 kronor medans jag köpte en mycket större för 70 kronor :) Men jag skulle gärna byta med henne, tror jag :)
 
 
Nu funderar jag på:
Vart går nästa resa?
 
Förövrigt står vikten stilla mellan 60 och 61.
Eftersom jag är född 61 tycker jag den kan stå där.
 
...Nilla...
 

Kommentarer
Postat av: ingalill.gustavsson

Vad mysigt det var. Wizz har flera destinationer vi inte testat. Om du har otur får du äta piroger och handla chili nästa år också.

2015-09-27 @ 19:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0