93/150 Nytt gips

 
Idag har det hänt grejer.... ovanligt mycket om jag jämnför med de senaste tiden.
 
Var på ortopeden i morse för att ta bort stygnen och nytt gips. De tyckte det såg fint ut men jag blev förskräckt av hur tom min vad är, inte mycket muskler kvar där.
 
 
Lite svullet och missfärjat. Många stygn men det gjorde inget ont alls och jag fick lite kortare gips nu. Får stödja med cirka 10 till 15 kilo på foten. 
 
 
Gillar den här färgen också.
 
När vi var klara åkte vi till Mirum (köpcentrum) för att jag skulle hämta en tröja på MQ som jag beställt men först en fika. Räkmacka och kaffe på Lindahls. 
 
Tog sedan ett varv in på Kicks för att köpa olika krämer som jag har slut på..... alltså oj, det kostade ungefär som det vi lägger i matpeng på en månad, ja om vi inte köper något extra alltså. Men nu har jag och det ända som snart kan behövas igen är nog en ny mascara eftersom man inte ska ha den förlänge pågrund av bakterier.
 
 
Idag tänkte jag på hur stort Mirum är när jag fick hoppa på kryckorna från ena sidan till den andra, kommer nog få ont i bröstmusklerna i morgon. 
 
När jag sedan på eftermiddagen var hemma fick jag för mig att ta ett träningspass, bara för att prova på nya gipset. Lagade sen mat och för att få med mig grejer från kylskåpet till bänken lastade jag en massa på en kökshanduk och drog den men  ena kryckan, smart av mig. Efter det fick jag ont i benet och fick ta en extra morfintablett. 
 
Ringde till min chef och vi bestämde att jag ska börja jobba på torsdag, jobbar 50% i fyra veckor.
 
Förövrigt längtar jag till Malmö och familjen där.
 
...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0